Talán sokak egyetértenek abban, hogy 2012-höz hasonló erősségű filmév már régen nem volt. Ez volt az év, melyben a tömérdek sorozatepizód mellett, néha próba-szerencse alapon is elmentem moziba, erről is árulkodik a szemetesben lévő 24 mozijegy. Bár a filmek egy része már-már a szar kategóriát súrolta, akadtak igen erős példányok is, amiket a posztunk végén TOP10-es listába sorolva olvashattok el, rövid véleménnyel fűszerezve. Sorozatok szempontjából is a vártnál erősebb évben volt részem, hiszen pont a legfaszábbakba sikerült most belekezdenem. Példának ott van a Breaking Bad, a 24, a The Killing, a Kaliforgia, a Homeland, és még sorolhatnám. A Series Situation is megpróbált naprakész lenni, és szerintem mindig sikerült megtartani a havi 3-4 írás arányát. Idén a legnagyobb sikert a Lost és az Átlagember, és az Avengers kritikánk aratta. A Tovább mögött láthatjátok éves statisztikánkat a 180 megnézett filmről, valamint 3 toplistát is. Útmutató: (Moziban látott, idei filmek) (Otthon látott, idei filmek) (Újranézett filmek) (Először látott filmek)
10. American Reunion Az Amerikai Pite széria legújabb, de egyben lezáró darabja szembesíti a nézőket a családalapítás és az elkötelezettség nehézségeivel. Mindezt persze vígjáték formájában. A film végig nosztalgikus, és mi nézők is kellemesen állhatunk fel a végén székünkből, hiszen a széria itt sem hazudtolta meg a benne rejlő képességeit. 9. The Dictator "...Ami viszont tetszett, hogy az alpáriság mellett az értelmesebb nézőkre is gondoltak, és olyan társadalomkritikák hangzottak el, amiktől leesett az állunk. Persze a röhögéstől. Olyannyira jól vitelezte ki a mögöttes jelentéstartamot, hogy egy darabig biztos sokan fogják idézni a film végi nagy monológot, amit főszereplőnk mond el." (kritika) 8. Project X "Mindenkinek ajánlom, aki ki akar kapcsolódni, vagy csak egy szép estét akar. Aki a történet miatt néz filmet... na annak is tetszeni fog, mert ez ismétlem, kibaszott hangulatos! Todd Phillips meg bebizonyította, hogy egy egyszerű ötletből és minimális költségvetésből milyen jó filmet lehet kihozni." (kritika) 7. Felhőatlasz A Felhőatlaszban minden benne van. Szó szerint minden, és ez néha már a "túl sok is" hatást kelteti az emberben. Emellett lenyűgöző látványvilágú, sokszor megható, és megnevettető film, ami kétség kívül beírta magát a filmtörténelembe. Ha javíthatnék rajta, akkor kiszedném belőle azokat a jeleneteket, melyben a készítők a saját nézeteiket, ránk nézőkre akarják rátukmálni. (ez egy kisebb szépséghiba) 6. The Hunger Games Egy borús utópia, egy kalandfilm, és egy igazi dráma egyvelegye, mely másodjára is épp úgy ütött, mint elsőre. 5. Hobbit - Váratlan Utazás Meglepődtem azon, hogy a Hobbit első három órája mindössze egy húszperces rövidfilmnek tűnt. Talán a kevés történet az oka, de mégis olyan jól és alaposan vitték a képernyőre a már megismert Gyűrűk Ura világot, hogy sikerült úgy végigülnöm a filmet, mint kisgyerek, aki először lát rajzfilmet a tévében. 4. Seeking a Friend for the End of the World A film nem a megszokott módon közelíti meg a világvégét, és pontosan ettől lesz érdekes. A hangsúly nem a káoszon, hanem két főszereplőnkön van, kiket személy szerint Steve Carell (The Office) és Keira Knightley alakít, mondhatni remekül. A legjobb romantikus film, amit a Makulátlan Elme Örök Ragyogása óta láttam. 3. The Dark Knight Rises "Miután hazamentem és leültem kritikát írni, vettem észre, hogy szinte semmit nem tudok elmondani a műről. Nem kritikus szemmel figyeltem, hanem mindenről megfeletkezve éltem magam bele a Sötét Lovag borongós atmoszférájába. A három szó, amit ki tudtam nyögni, hogy "ez kurvajó volt". " (kritika) 2. Looper A Looper-nél jobb időutazós sztorit még nem láttam képernyőn. A székhez bilincselő film olyan ügyesen vonultatja fel a cselekményt, hogy azt Christopher Nolan is megirigyelné. A semmiből felbukkanó író és rendező, ha engem kérdeztek, remek karriernek néz elébe Hollywoodban. Zseniális film. 1. Prometheus "Egy katartikus moziélményben volt részem, ami után órákig csak néztem ki a fejemből, és napokig gondolkoztam azon, hogy hogyan is ilyen zseniális film a Prometheus. Az élmény után bátran kijelenthettem, hogy az évtized eddigi legjobb filmjét láttam!" (kritika) 5. Ghost Rider - Spirit of Vengeance A film, amiben látszólag több hangsúlyt fektettek a szeméttelepről összeszedett Dacia-k összetörésére, mint magára a forgatókönyvre. Egy nagy rakás CGI, de az utóbbi szó helyére akár a "szar"-t is berakhatnánk, hiszen ugyanaz lett a végeredmény. 4. A Titánok Haragja A látványorgikus fantasy folytatása, mely még az elődjénél is lejjebb süllyed a szarban. A történet halvány szikráját sem lehet felfedezni a képernyőn, ezért tűnik úgy az egész film, mintha egy unatkozó animátor lomtárából előszedett, értelmetlen animációkat vágták volna össze egy másfél órás filmmé. Az egyetlen pozitívum benne, hogy pár nap alatt már semmire nem fogsz belőle emlékezni, annyira jelentéktelen. Maximum az "élő-lává"-ra, mert azon kiröhögöd a beled is. 3. [Rec] 3 - Genesis A kézikamerás filmek egyetlen, még értékelhető változata a 2007-es "[Rec]" volt, amit egy gyengus második rész, majd idén egy kurvaszar harmadik követett. A legnagyobb poén, hogy már a 10. perc után felrúgja a film stílusát, azaz csak az első tíz percben láthatunk kézikamerával felvett jeleneteket. A mű annyira beteges és értelmetlen, hogy már semmihez nem hasonlítható. Egyik pillanatban mély dráma akar lenni, a másikban pedig lovagi páncélba öltözve ütlegel pár szerencsétlen egy zombit. A 30 kilós főhősről meg ne is beszéljünk. Önmaga paródiája, és egy igazi WTF. 2. Chronicle Még mindig van lejjebb a kézikamerás filmek terén, és ez Josh Trank producer lélegzetelállítóan szar filmjében nyilvánul meg. Ha ember lenne, a Chronicle egy magába forduló, ostoba hülyegyerek lenne, aki bőszen hinné magáról, hogy értékeket képvisel, és elméje legmélyén intelligencia lakozik. Egy dolgot viszont el kell ismernem: ekkora egetrengető szart művészet volt összehozni! (kritika) 1. Resident Evil - Retribution Lehet szidni az Asylum filmeket. Szidhatjuk akár az ostoba történetű, magyar filmeket is. De hogy őszinte legyek, azok legalább próbálkoznak. Ennek ellenére a Kaptár legújabb része, a lehető legmocskosabb, legpofátlanabb, legostobább film, amit idén láttam. Sőt, egy faszt! Ez a darab TRÁGYA, amire én még a film szót sem használnám, a LEGROSSZABB HOLLYWOOD-I MŰ, AMIT VALAHA LÁTTAM. Ennyi. Ez kevesebb a nullánál. Ez nem egy szar, hanem ez MAGA "A" SZAR. Nulla történet, IQ-roggyant logikai bakik ezrével, a lehető legpocsékabb szereplőbemutatások, amit filmvásznon láthattunk. Ezen a trágyán még az alkohol sem segített, annyira rossz volt. Állítom, Bajor Imre Szuperbojz-án jobban szórakoztam, mint ezen a marék, telibefosott rothadó kutyaszarrakáson. Fúj. 8. Homeland
"Egyfajta nyomozós sorozat nem lehet ennyire jó… vagy mégis? Nos, nemrég vágtam bele, és tényleg el kell ismernem: ez valami zseniális. Két főszereplőnk, Brody és Carrie még meg is triplázza ezt a hatást, és két olyan jó karaktert visznek a vászonra, melyek bármely sorozatban megállnák a helyüket. A Lost óta ritkán láttam ilyen jól kivitelezett karakterdrámát." (kritika) 7. The Killing "Nem próbáltam volna be a The Killing-et, ha nem érkeztek volna százával a kritikák, miszerint ez a sorozat remek. Nos, gondoltam mivel én úgyis szeretem az elnyújtott nyomozásokat és a karakterdrámát, megéri bepróbálnom. Örülök az ajánlóknak, ugyanis ezt vétek lett volna kihagynom." (kritika) 6. 24 "Bátran kijelenthetem, hogy nincs még egy olyan sorozat, amilyen a 24 volt. Olyan sincs, melynek 192 órájának minden percét megérte megnézni. Miután ledaráltam az első évadot, rögtön jött a többi nap is, ami egyfajta 24-függőséget alakított ki bennem. Nem véletlen, mivel a stílusa, az atomoszférája és a páratlan történetvezetése még azokat is a sorozat darálására ösztökélné, akik előtte csak B-kategóriás szappanoperákat követtek, esti idősávban." (kritika) 5. Fringe "Vannak sorozatok, ahol a 40 perc néha már keservesen tellik el, ilyen például a Supernatural új évadnyitója. De nem a Rejtélyé, mert itt szokásához képest körülbelül húsz percesnek lehetett érezni. Nem véletlenül kedvenc még mindig." (kritika) 4. Dexter "Magam se tudom mikor szoktam rá és szerettem meg ennyire ezt a sorozatgyilkost, de utólag azt mondom: megérte elkezdeni! A sorozatkészítés mesterfoka, amit itt láthattunk az utóbbi hat évben." (kritika) 3. Prison Break "2005-ben indult el a kedvenc sorozatom, a Lost. Aztán egy napon jött Michael Scofield, fegyverét nyugodtan elővette egy bankban, és várta hogy elkapják. Így keződött a Prison Break, amit tegnap fejeztem be. Sosem csalódtam a sorozatban." (kritika) 2. Breaking Bad "Készítettek tömérdeknyi meth-et, kerestek több millió dollárt... és engem is megvettek kilóra. Bár nem gondoltam volna a legelején, a Breaking Bad nálam is a legjobbak között, toplistám második helyén landolt. Az első epizódtól kezdve magával rántott, és nem is eresztett el, fokozva a legújabb sorozat addikciómat." (kritika) 1. Lost Kedves olvasók, kiemelnék én ide is egy kritika-részletet a korábbi írásaimból, csak sajnos soha nem írtam a Lost-ról. Az oka egyszerű: Nem tudok mit. Egyszerre tudnám lerendezni azzal, hogy mestermű, és egyszerre tudnék róla oldalakon át áradozni. Nos, nem lesz még egy ilyen sorozat, az ziher. A tíz pontból mind a tizet bőven megérdemli.
0 Comments
Leave a Reply. |
Erről a blogról...
Mint ahogy azt ránézésre meg lehet állapítani, blogunk elsősorban sorozat és filmkritikákkal foglalkozik. Minden előfordulhat ami aktuális vagy akár klasszikus, a mű akkor is szókimondóan és nyersen lesz elemezve, rávilágítva a jó és rossz tulajdonságaira... |