Szilveszter napjához érkeztünk, ígyhát itt az idő a Series Situation ez évi összefoglalójához. Idén 30 filmmel láttam többet, mint tavaly, így összesen 138 alkotást tekintettem meg. Ez kábé úgy tűnik, mintha minden két és feledik nap néztem volna valamit, pedig voltak hónapok, mint például a december, amikor összesen 7 darab filmet láttam. 33 idei, 11 moziban látott, 22 újranézett mű. Ezúttal nem fogtam ki annyi remek filmet, mint az előző évben, de így se lehet panaszom a kínálatra. A toplistámat kicsit nehéz is volt elkészíteni, hiszen óvakodtam attól, nehogy túl sok sequel domináljon benne. A sorozatos toplistám is bonyolult feladatnak tűnt, ám az abból a szempontból, hogy idén rengeteg kegyetlenül erős széria folytatódott és kezdődött el. A legrosszabb idei filmnek járó díjat a Fantasztikus Négyes, valamint a Terminator Genisys kapja. A legnagyobb csalódás díját pedig a Chappie-nek adom. Következzék most az összesítő listám, majd a 10 idei kedvencem, zárásul pedig az idei 10 favorizált sorozatom. Twitteren minden egyes idén megtekintett filmről elérhető pár mondatos véleményem! Útmutató: (Moziban látott, idei filmek) (Otthon látott, idei filmek) (Újranézett filmek) (Először látott filmek)
10. Mission: Impossible - Rogue Nation Az Ethan Hunt központú széria még mindig ért ahhoz, hogyan kell egy zseniálisan szórakoztató akciófilmet összehozni. A Mission Impossible új része nem pusztán humoros, de olyan jól kelt izgalmakat, mint az utóbbi években kevés más akciófilm. 9. Star Wars: The Force Awakens Bár az új Csillagok Háborúja sokak szerint egy reboot, véleményem szerint egy frissítően üdítő pont a franchise történetében, remek új karakterekkel, igazi Star Wars hangulattal, hatásos drámával, és az undort keltő CGI mellőzésével. 8. Kingsman: The Secret Service Zseniálisan humoros és eredeti James Bond paródia, brillírozó alakításokkal és kegyetlenül élvezetes sztorival. A legjobb idei vígjáték? Egyértelműen. 7. Inside Out Ez a film tényleg gyerekeknek készült? A zsenialitás, ami a történetét jellemzi egyszerűen félelmetes. Újabb filmremek a Pixar jóvoltából. 6. Mad Max: Fury Road Pofonegyszerű történt, ám olyan remekül megkomponált látvány és hangulatvilág, hogy ez a film már most kultusz státusznak örvend. Jogosan, hisz kegyetlenül jól lehet rajta szórakozni, és könnyedén kenterbe veri az előző három (amúgy szar) Mad Max filmet összesítve. 5. Whiplash Bár J. K. Simmons fergeteges alakításával már eleve elviszi a hátán az egész filmet, a remek karakterdráma és hangulat csak a bónusz ennek tetejébe. 4. The Martian Ilyen egy kiváló és eredeti science fiction. Túlzott mértékben akció sem kell bele, hisz a főszereplő könnyedén elszórakoztatja a nézőket két és fél óra erejéig. Az Interstellar csak szeretne ilyen jó lenni. 3. The Gift Avagy az idei Holtodiglan, a félelmetesen karizmatikus Joel Edgerton játékával. Egy remek pszichothriller, mely alaposan megtépázza a néző elméjét. 2. Roger Waters: The Wall Bizony, egy koncertfilm, mely félig dokumentumfilm is. Ez az alkotás abszolúte megérdemli a második helyezést, hiszen 2015 legnagyszerűbb moziélményét köszönhettem neki. A Fal szinte átmossa az ember lelkét, miközben hallgatja és nézi annak zsenialitását. 1. Birdman A hazai mozikba csak idén jutott el, így jogosnak érzem e toplistába kerülését. Első helyezése (és Oscar-díja) vitathatatlan, hiszen félelmetesen zseniális film. A színészi alakítások parádésak, a hangulat autentikus, a látvány klasszikus, a vágás pedig... várjunk csak, az mintha nem is lett volna. 10. Jessica Jones Ez a sorozat a 13 epizódjával konkrétan a True Detective-et taszította le az idei toplistámról. Ez nem csak az említett széria romlásának volt betudható, hanem annak is, hogy a Marvel féle Jessica Jones kegyetlenül élvezetesre sikerült. Mi több, véleményem szerint a legjobb dolog, amit a képregényes filmstúdió valaha kiadott a keze közül. (Kritika) 9. Hannibal A tavalyi évhez képest visszább esett a Hannibal: ahogy élvezhetőségben, úgy a toplistámon is. A harmadik, és egyben lezáró évad ugyan jónak nevezhető volt, remek elődei szintjét most nem sikerült elérnie. Szerencsére az első pár, kegyetlenül művészieskedő rész után hamar beindult a történet, és izgalmakkal telve nézhettük a vörös sárkány ébredését. 8. Sense8 A Sense8 talán még kakukktojásnak is tűnhet toplistámban, hiszen megannyi ponton bele tudnék kötni, ám mindez eltörpül amellett, hogy az idei év egyik leghangulatosabb újonc sorozatáról beszélünk. A Hősök korai évadainál is erősebb, mágikusabb atmoszféra lengi körbe a Netflix eme produkcióját, tele izgalmakkal és jobbnál jobb karakterekkel. 7. Aranyélet Mit ne mondjak, ez nem pusztán a legjobb magyar tévésorozat volt, amit eddig láthattunk, de nemzetközi viszonylatban is megállná a sarat. A hetedik helyezést abszolút nem magyar létem miatti elfogultságból adom, hanem mert mind a nyolc epizódján istenien szórakoztam. A történet, a karakterek, a hangulat... nem hagynak kivetnivalót maguk után. (Kritika) 6. Man Seeking Woman ...avagy a sitcom amire évek óta vártam. Az első pár perctől kezdve magába szippantott és nem is engedett, amíg rekordidő alatt le nem daráltam az évadot. Amellett hogy ténylegesen marha humoros, elsőosztályúan eredeti és kreatív. Most mondjam ki? Tökéletes vígjáték. 5. House of Cards A harmadik évad másképp volt jó, mint az első kettő. Idén nagyobb hangsúlyt fektettek Frank Underwood és felesége kapcsolatának boncolgatására, ám ettől egyáltalán nem lett rosszabb a széria, sőt! Kevin Spacey még mindig zseniális és türelmetlenül várom a negyedik felvonást. 4. Better Call Saul Megérdemli a negyedik helyet, na. Vince Gilligan 2015-ben leszállította nekünk a tökéletes Breaking Bad-pótlékot, mely épp oly színvonalas, ám kellően más. Abszolúte jól működik benne a humor és a dráma keveredése, és a jól eltalált karakterek mellett Jimmy McGill és Mike Ehrmantraut szokásukhoz hűen kiemelkedően hozzák a figurájukat. 3. The Affair Imádom ezt a sorozatot. Az utóbbi pár hónapom hétfőinek egytől egyig az Affair nézése volt a fénypontja. Nem tehetek róla, már az első epizódtól beleszerettem ebbe a dráma-mesterműbe, és tűkön ülve vártam a második évad kezdését. Ami természetesen ismét kegyetlenül jól sikerült, sok-sok megdöbbentő fordulattal, és már megváltozott szerkezettel. Egy ilyen egyszerű alapötletből egy ennyire 10 pontos sorozatot hogy lehet kihozni? 2. Banshee A Banshee a tökéletes harmadik évada miatt kapja meg a második helyezést. Hogy ennyiért? Nos igen, az a 10 epizód amit idén kaptunk, mind egy szálig maximális pontszámú volt. Sőt, a Banshee-nél igazából le se lehet írni, mennyire eredeti és zseniális lett. Az akciósorozatok csúcsán, és még azon is túl. 1. The Leftovers Merem azt állítani, hogy a Leftovers az idei év legjobb drámája, mely nem csak jó, de egyenesen utánozhatatlan. Damon Lindelof egy zseni, ez pedig itt a csúcs. (kritika) + Elismerésre méltók: Homeland, Fear the Walking Dead, Wayward Pines + Csalódást keltők: The Walking Dead, True Detective, Orange is the New Black
0 Comments
Leave a Reply. |
Erről a blogról...
Mint ahogy azt ránézésre meg lehet állapítani, blogunk elsősorban sorozat és filmkritikákkal foglalkozik. Minden előfordulhat ami aktuális vagy akár klasszikus, a mű akkor is szókimondóan és nyersen lesz elemezve, rávilágítva a jó és rossz tulajdonságaira... |