Bár csöppet megkésve, de idén sem maradhat el a Series Situation nagy év végi összefoglalója a 2017-es év filmjeiből és sorozataiból. Mindent összevetve megállapíthatjuk azt, hogy kimondottan erős felhozatallal volt dolgunk. A 2016-os évnél legalábbis mindenképpen jobban alakult. Ez alkalommal 94 filmet tekintettem meg, mely bár 5-tel több, mint tavaly, még mindig csak súrolja a 100-as határt, ami pár éve még alap volt. Összesen 39 "idei" alkotást sikerült megtekintenem, melyből 18 esetben volt mozizás. Szerencsére az utóbbiaknál elkerültek a szar filmek, sőt, a felhozatalból talán 3 mélypontot tudnék összesen felsorolni: a Resident Evil kritikán aluli utolsó része, a Setét Torony katasztrofálisan rossz feldolgozása és a Valerian névre hallgató kínszenvedés. A tovább mögött ott figyel a szokásos lista pontszámokkal, majd a kedvenc 2017-es filmjeim és sorozataim toplistája. Jó szórakozást! Twitteren minden egyes idén megtekintett filmről elérhető pár mondatos véleményem! Útmutató: (Moziban látott, idei filmek) (Otthon látott, idei filmek) (Újranézett filmek) (Először látott filmek)
12. Dunkirk A történet: 1940 májusának végén a diadalmasan előretörő német hadsereg bevonult Belgiumba, és a franciaországi Dunkerque közelében a tengerhez szorította a brit és francia katonákat. A legfeljebb 5 kilométeres szakaszon a szövetségesek több mint 300 000 embere szorult össze, és nem volt merre menekülniük.Az angol flottának különleges és váratlan akcióval, hatalmas veszteségek árán mégis sikerült véghezvinni a mentőakciót - és sikerrel juttatta ki a frontvonalból a szabad világ utolsó hadseregét. A filmről: Christopher Nolan rendező úgy tűnik tanult korábbi a hibáiból, és ez alkalommal "lélekállapotok" bemutatása helyett (mellyel egyszerűen képtelen mit kezdeni) most inkább arra koncentrált, ami az igazi erőssége: a zsigeri hangulatkeltés. Bár a Dunkirk-nek története nincs nagyon, ez közel sem jelenti azt hogy egy rossz film. Sőt! A Dunkirk inkább egy nagyon részletes állókép, mely baljós, feszültségkeltő atmoszférájával az első perctől az utolsóig izgalomban tudja tartani a nézőket. Egy biztos, nem sok rendező büszkélkedhet azzal, hogy a háború borzalmait ennyire eredeti, de mégis profi módon képes bemutatni. 11. Thor: Ragnarök A történet: Thort pörölyétől megfosztva bebörtönzik az univerzum túlsó felén. Az idővel versenyt futva próbál visszajutni Asgardba, és megállítani a Ragnarököt; egy háborút, ami otthonának pusztulásával és az asgardi civilizáció eltűnésével járhat, és amit egy mindenható új ellenség, a könyörtelen Hela idézett elő. Először azonban túl kell élnie egy halálos gladiátorviadalt, amelyben ellenfele korábbi szövetségese és szintén a Bosszúállók tagja: a hihetetlen Hulk! A filmről: Kiábrándult Marvel-nézőként a franchise legújabb darabja úgy esett, mint egy falat kenyér. Taika Waititi rendező félredobta az univerzum rongyosra használt kliséit, és kisujjból a széria legszórakoztatóbb darabját tette le az asztalra. A Thor: Ragnarök kellően humoros, váratlan, és egy utánozhatatlan hangulattal bír, mely nem csak az év legnagyobb meglepetésévé emeli, de gondoskodik arról, hogy többszöri újranézésre is tartogasson újdonságokat. 10. Hadd csináljak mártírt belőled (Let Me Make You a Martyr) Történet: Egy fiatalember hosszú, börtönben töltött idő után visszatér a szülővárosába. Mostohatestvérével elhatározzák, hogy a borzasztó gyerekkori emlékeik miatt bosszút állnak nevelőapjukon, aki viszont megneszeli tervüket, és a leghidegvérűbb emberét állítja rájuk. A filmről: Bár hazánkba nem jutott el, kár lenne megfeledkezni a rendezőpáros első egészestés mozijáról, mely a bosszúfilmek zsánerét egészen új alapokra helyezi. A Let Me Make You a Martyr nem egy könnyű alkotás, sőt, némely ponton zsigerekig hatolóan lehangoló atmoszférájú. Ahogy telik az idő, a lassú folyású film egyre mélyebbre és mélyebbre gázol a mocsokban, ám különös karakterei egy pillanatra se engedik el a nézőt. Méltatlanul hanyagolt mű ez, a hírhedt rock zenész, Marilyn Manson kiváló alakításával. Ilyet még nem láttunk. 9. Élet (Life) A történet: Egy űrhajóscsapat az élet jeleire talál a Marson, és az idegen életformát egy tárolóedényben magukkal viszik. Ám amire a legénység nem számít, hogy mi történik akkor, ha egy eddig ismeretlen, látszólag felettébb intelligens organizmus elszabadul egy űrhajóban. A filmről: Az Élet tagadhatatlanul az 1979-ben készült klasszikus, az Alien (A nyolcadik utas: a Halál) nyomdokain lépked, mind atmoszférájában, mint történetében sok közös vonást fedezhetünk fel. Ám ez lenne a sikerének titka? Aligha. Daniel Espinosa rendezése úgy játszik a néző idegeivel, hogy közben akaratlanul is felmerül bennünk a gondolat: hasonló akár a valóságban is megtörténhetne. És ettől lesz egy horror velejéig ijesztő. 8. Logan A történet: A nem túl távoli jövőben, 2024-ben az X-Men odaveszett. Logan megöregedett, az öngyógyító képessége sem a régi, és nem csak a betegségével küzdő Xavier professzort, hanem egy veszélyes képességgel bíró kislányt is biztonságba kell juttatnia. A filmről: A Logan legnagyobb erénye, hogy ugyan az X-men franchise része, önálló filmként is megállja a helyét. Mi tagadás, talán a legkiválóbb képregényfilm, amit az évtizedben láttunk. A Logan brutális, őszinte és kimondottan komoly hangvételű, hiszen a címadó karakter legfőbb ellensége ez alkalommal (és egyben utoljára) saját maga. 7. Barry Seal: A beszállító (American Made) A történet: Barry Seal amerikai pilóta volt, aki a Pablo Escobar-féle Medellín kartell szállítója lett, és fegyvert és drogot csempészett a repülőin, majd váratlanul beszervezte a CIA, és az amerikai történelem egyik legnagyobb titkos akcióját hajtotta végre. A filmről: A 2014-es Holnap Határán-ból (Edge of Tomorrow) megtudhattuk, mennyire jól működik együtt Doug Liman rendező és Tom Cruise, ez pedig Barry Seal életrajzi filmjénél sem történt másképp. A rendező egy kiváló gengszerfilmet tett le az asztalra, sok-sok izgalommal és akcióval megspékelve, Tom Cruise pedig látványosan imádja a rosszfiú szerepét. Adjanak neki több ilyet! 6. Széttörve (Split) A történet: Noha Kevin már feltárt 23 személyiséget pszichiáterének, Dr. Fletchernek, még van egy rejtett személyisége, amely felbukkan, és dominálja a többit. Miután elrabol három tinédzser lányt, köztük az önfejű és eszes Caseyt, Kevinben kitör a harc a túlélésért a többi személyiségével – és a körülötte lévőkkel – miközben elkezdnek leomlani benne a különböző énjeit elválasztó falak… A filmről: Az utóbbi bő tíz évben sokan gúnyolták a rendezőt kimondhatatlan neve miatt, na és persze amiért 2004 óra többnyire középszerű (vagy egyenesen rossz) filmekkel ajándékozta meg a nézőközönséget. Jó hírünk van, hiszen már csak az előbbi miatt cikizhetik Shyamalan urat. A Széttörve a Hatodik érzék és a Sebezhetetlen színvonalát idézi, egyenesen kiváló darab lett. Nem is tagadhatjuk, ehhez James McAvoy színészi kvalitásai is rengeteget hozzátettek. 5. Arany (Gold) A történet: Kenny Wells feltesz mindent egy lapra, és egy vállalkozó szellemű geológussal, Michael Acostával együtt nekivág a fülledt indonéziai dzsungelnek, ahol egy elképesztően gazdag arany lelőhelyre bukkannak. A leletnek gyorsan híre megy, a vállalat részvényeit szétkapkodják, a két szerencselovag pedig egyik napról a másikra a Wall Street csúcsán találja magát. De a hirtelen jött sikerre hamar felfigyelnek, köztük az indonéziai kormány és az FBI is. A filmről: Matthew McConaughey-t a True Detective című sorozat óta imádjuk, szokásához híven ez alkalommal (egy pocakos aranykutató szerepében) is brillírozott. Persze nem csak az ő érdeme, hogy az Arany kiemelkedően jó lett. Az utóbbi pár évben egy új zsánerré nőtték ki magukat azok a filmek, melyekben a főszereplő észvesztően meggazdagodik, a siker után pedig sorjában kezd összedőlni minden, amit csak felépített (például A Wall Street farkasa, Pain & Gain, Haverok fegyverben). A Gold is ezt a „műfajt” gazdagítja, ám más megközelítésből teszi ezt, hiszen a főszereplővel a legutolsó pillanatig tudunk azonosulni. A mű emellett kifejezetten humoros, végig leköti a nézőjét és nagyobb csavarokkal operál. Azt említettük már hogy igaz történetről van szó? 4. A Viszkis A történet: Ambrus Attila új élete nehezebbnek bizonyul, mint a régi. Egy hokicsapat kapusa és szertárosa lesz, de továbbra sincs pénze, se barátnője... míg rá nem jön, miben jó igazán. Vakmerő, gyors és alapos. Egymás után fosztja ki a postákat, bankokat, utazási irodákat. Egyre nagyobbakat kaszál, egyre éhesebb a sikerre, egyre többet akar magának, és új szerelmének. De az utolsó balhéja kudarcba fullad, és végül a régóta nyomában lihegő makacs nyomozó kezei közé kerül, aki kíméletlenül szembesíti őt a tetteivel. Kettejük játszmája azonban korántsem zárul le a Viszkis elfogásával... A filmről: Antal Nimródot mi is a magyar filmgyártás nagyjai közé soroljuk, ezért sem lepődtünk meg azon, hogy a Viszkis hibátlanul beváltotta a címszereplő élettörténetében rejlő ígéretet. Mi több, szerintünk az évtized legszórakoztatóbb magyar akciófilmje lett. Persze nem csak az akció elsőrangú: a kidolgozott, érdekes karakterek, a dialógusok, az operatőri munka és a zenék összhangja mind-mind profizmusról árulkodnak. A Viszkis Hollywood-i mércével is bőven megállja a helyét, de ennek ellenére nem fél magyarnak lenni. Szerintünk ettől is olyan kiváló. 3. Baby Driver A történet: Bébinek van egy-két titka. Hallgatag, odavan a jó zenéért, és fiúi szeretettel gondoskodik egy süketnéma bácsiról. De ha Doki hívja, akkor beül egy autóba, maxra tolja a zenét, és bankot rabol – pontosabban más bankrablók menekülését intézi, füstölgő gumival, csikorgó fékkel és halálos nyugalommal: senki nem vezet olyan őrült tempóban és olyan eszeveszett lazán, mint ő. Ha autóba ül, utolérhetetlen és megfoghatatlan. Doki ezért imádja: bár minden bevetésre új bandát szervez, Bébihez ragaszkodik – akár akarja a srác, akár nem. A filmről: Ha csak egy videoklipet néznél meg 2017-ből, ez legyen az. Az csak ráadás, hogy a Baby Driver egészestés filmként is tökéletes kikapcsolódást nyújt. Edgar Wright (Haláli hullák hajnala) eddigi életműve alapján már tanúbizonyságott tett arról, hogy szórakoztató filmeket gyártani nagyon is az ő asztala, és ez most sem alakult másként. Talán azt is kijelenthetjük, hogy a Baby Driver tizedjére sem lesz unalmas, hiszen olyan, mint egy jól megkomponált zenei album. A botrányos magyar cím persze ne tántorítson el senkit a megtekintésétől. 2. Szárnyas Fejvadász 2049 (Blade Runner 2049) A történet: 2019-ben a replikánsok után vadászó szárnyas fejvadászok egyike különös felfedezést tett. Harminc évvel később egy másik fejvadász, az LAPD tisztje, K (Ryan Gosling) egy másik titokra lel. Egy olyan rejtélyre, amely ha felszínre kerül, felforgathatja mindazt, ami a földi társadalomból még megmaradt. Az ügy érdekében fel kell kutatnia a rendőrség egy régi emberét: Rick Deckardot (Harrison Ford): Csakhogy Deckard 30 évvel ezelőtt eltűnt, és senki nem tudja, hol bujkálhat. Azt is csak néhányan sejtik, hogy miért… A filmről: A Szárnyas Fejvadász 2049 hibátlan folytatás, de önálló filmként is megállja a helyét. Denis Villeneuve egy letaglózó, brutálisan erős atmoszférájú filmet tett le az asztalra. Ryan Gosling és Harrison Ford színészi játéka kimagasló, a látvány fenomenális, Hans Zimmer zenéje pedig példa nélküli módon ágyaz meg a nyomasztó hangulatnak. Ha létezik tökéletes sci-fi, akkor ez azok közé tartozik. 1. Némaság (Silence) A történet: A 17. század derekán két portugál szerzetes érkezik a távoli és titokzatos Japánba, hogy Isten igéjét terjesszék a helyi lakosság között és megtalálják mentorukat, akiről az a hír járja, hogy kínzás hatására megtagadta hitét. Miközben megpróbálják kideríteni, mi történt Ferreira atyával, olyan megpróbáltatásokban lesz részük, melyek nem csak sziklaszilárdnak vélt hitüket, de az életüket is veszélybe sodorják. A filmről: A Némaságnak nem csak e listában, de minden idők legjobb filmjeinek gyűjteményében is előkelő helyet adnánk. Martin Scorsese nem kevesebb, mint három évtizede küzdött, hogy megvalósíthassa ezt a közel három órás művet, és azt kell hogy mondjuk, megérte rá várni. A Némaság nem kíméli a nézőjét. Hosszú és nagyon súlyos darab, Scorsese-i mértékben is kiemelkedő rendezéssel, és borzasztóan erős színészi alakításokkal. Némán néztük végig a Némaságot, és még a stáblista befejeztével is igencsak nehéz volt összeszednünk a gondolatainkat róla. Kőkemény vallásfilozófiai dráma ez, mely ugyan nem való mindenkinek, de úgy gondoljuk, legyen a néző keresztény, buddhista, vagy akár ateista, a mű üzenete bárki számára ott lapul. 12. Légió (Legion)
A történet: A sorozat egy zavarodott fiatalember történetét meséli el úgy, hogy sokszor nemcsak a főhős, hanem a nézők sem tudják, hol a határ valóság és képzelet között. A karakter először 1985-ben bukkant fel a Marvel képregényekben. Az X-Men unvierzumból Xavier professzor fiaként ismert Légió azonban több mint egy személyiségzavaros fiatal. A szuperképességekkel bíró mutáns kezdetben még maga sincs tisztában erejének nagyságával, ám szépen lassan rájön, hogy emberfeletti tudással bír. Már csak az a kérdés, mihez kezd ezzel, és a fejében dübörgő hangokkal. Az első évadról: A Légió az egyik legkiemelkedőbb audiovizuális élményt nyújtja az idei felhozatalból. Képregény-feldolgozásoktól persze elvárható, hogy külcsínben a maximumot nyújtsák, ám Noah Hawley szériája ezzel együtt rendkívül okos történettel is operál. Egy csöppet réteg-cucc lett a Légió, de ha valami újszerűre vágyunk a Marvel-től, itt a legjobb példa az eredetiségre. Ha pszichedelikus zenét próbálnánk filmvásznon megjeleníteni, valahogy így nézne ki. 11. Hazug (Liar) A történet: Laura (Joanne Froggatt) és Andrew (Ioan Gruffudd) életét örökre megváltoztatja egy éjszaka. A tanárnő nemrég lépett ki egy kapcsolatból, a sebész férfi fia pedig a nő iskolájában tanul. Randevújuk nem várt események sorát indítja el. Az első évadról: Az év legaktuálisabb sorozata. Jobb helyre is juthatott volna a toplistában, ám sajnos nem mert meglépni bizonyos dolgokat. Mindenesetre a Liar egy rendkívül szövevényes dráma, mely gyakran a The Affair című sorozat legjobb pillanatait idézi. Ez nem véletlen, hiszen ez a széria is két, teljesen ellentétes nézőpontot próbál, sajátos eszközökkel bemutatni. Ez alkalommal csak a romantikus köntös marad el, és próbálhatunk rájönni, vajon melyik főszereplő nem mond igazat. 10. Man Seeking Woman A történet: Egy édes és abszurd képet fest le a sorozat a randizás “élet-halál tétjeiről” egy naiv, romantikus alkatú fiúval a középpontban. A készítők a klasszikus párkapcsolati szituációkhoz adnak hozzá egy adag szürrealitást. A harmadik évadról: Talán az évtized legeredetibb sitcomjától búcsúzhattunk el idén. A Man Seeking Woman egy groteszk vígjáték, melyben szó szerint úgy láthatjuk viszont a társkeresés rejtelmeit, ahogy főszereplőnk megéli azokat. Josh az idei, utolsó szezonban állandó társat kapott maga mellé, ezzel komolyabb vizekre terelgetve a széria eddig is kíméletlenül őszinte hangvételét. Természetesen szem idén sem maradt szárazon. 9. 13 Reasons Why A történet: A 13 okom volt egy amerikai televíziós sorozat, mely Jay Asher Tizenhárom okom volt című könyve alapján készült. A történet főszereplője Hanna Baker, aki öngyilkosságot követett el. A lány kazettákon megnevez tizenhárom embert, akik szerepet játszottak a döntésében. Az első évadról: Újabb váratlan meglepetésként ért minket a 13 okom volt című könyv adaptációja. A sorozat legfőbb erénye, hogy őszinte párbeszédet kezdeményez egy olyan témáról, amelyet a hétköznapokban legtöbbször a szőnyeg alá söprünk. Emellett, ahogy a Netflix sorozataitól már megszokhattuk, vérprofi rendezés és remek történetvezetés jellemzi. Egy rendkívül szerethető, kortól és nemtől függetlenül is élvezhető szériát kaptunk, melynek már alig várjuk a folytatását. 8. Orange is the New Black A történet: Piper Chapman egy korábban elkövetett bűntett miatt kénytelen börtönbe vonulni. Az ő szemszögén keresztül nézhetjük végig a női börtönélet megpróbáltatásait és ismerhetjük meg a fogvatartottak hihetetlen, gyakran megható, néhol pedig humoros történeteit. A sorozatot megtörtént események ihlették. Az ötödik évadról: A Netflix női börtönös sorozatát azért is imádjuk, mert eddig minden évadával képes volt a megújulásra. Két éve a vígjáték-vonal dominált, tavaly a dráma kapta a fő hangsúlyt, idén pedig egy végtelenül gördülékeny, akcióban dús szezont kaptunk. Ezúttal börtönlázadás állt a középpontban, mely sikeresen közelebb hozta a nézőkhöz az eddig még ismeretlen, valamint a már jól ismert karaktereket. És azt még nem is említettük, hogy a szezon mindössze 3 nap eseményeit fedte le. Bár az Orange is the New Black ötödik installációja kifejezetten megosztó lett (sokak egyenesen utálták), nekünk egy abszolút pozitív élmény volt az idei váltás. Kíváncsian várjuk, mit tartogatnak a jövő évre. 7. Better Call Saul A történet: A Breaking Bad előzménysorozatában, mely hat évvel Walter White bukástörténetének kezdete előtt előtt játszódik megismerhetjük Jimmy McGillt (később Saul Goodman), aki még jelentéktelen kis ügyvédként dolgozik, mindennapos küzdelmet folytatva megélhetéséért. Láthatjuk, hogyan ütközik kissé ügyetlen, de szerethető ügyvédünk etikai dilemmákba, megkérdőjelezve, vajon a pénz vagy a becsület a fontosabb. A harmadik évadról: Bár sokan még mindig a Breaking Bad kisöccseként hivatkoznak a Better Call Saulra, szerintünk a spin-off már abszolút felnőtt elődjéhez. Az eddigi legerősebb szezont kaptuk meg idén, hiszen most ért igazán révbe Jimmy McGill hanyatlástörténete. A színészi kollektíva eddig is átlagon felüli volt, de idén muszáj kiemelnünk Rhea Seehorn (Kim) és Patrick Fabian (Howard) páratlan alakítását. Persze azt se felejtsük el megemlíteni, hogy hat év után most láthattuk először a Breaking Bad egyik nagyágyúját, Gustavo Fringet. 6. Mindhunter A történet: A Mindhunter két FBI-ügynökről szól (Jonathan Groff, Holt McCallany), akik a ’70-es években járnak az ország leghírhedtebb sorozatgyilkosai és erőszaktevői nyomában. Az első évadról: David Fincher új sorozata talán az év legnagyobb meglepetése. Na nem azért, mert a Harcosok Klubja és a Hetedik című film rendezőjétől rossz produkcióra számítottunk, hanem mert a Mindhunter úgy mutatja be a sorozatgyilkosok világát, hogy az évad alatt egyetlen gyilkosságot sem láthatunk. Marad a két FBI-ügynök főhősünk egy pszichopatával összezárva, és a zsigerekig hatoló beszélgetéseik. Hogy működik-e így is egy krimi? Abszolút. 5. Sense8 A történet: Egy tragikus halálesetet követően 8 ember szerte a világban mentális és érzelmi kapcsolatba kerül egymással. Nem csak látják egymást, nem csak beszélni tudnak egymással, de társaik legmélyebb titkairól is tudnak. Feladatuk, hogy kiderítsék, miért történt mindez, s hogy mit jelent az emberiség jövőjére nézve, miközben egy szervezet vadászik rájuk. A második évadról: A Sense8 sose volt hibátlan sorozat, sőt, objektív szemmel ezer meg egy ponton bele lehetne kötni. De mindez eltörpül a rendkívül különleges atmoszférája, karakterei és üzenete mellett. A Wachowski testvérek szériája minden hibájával együtt így volt tökéletes, erre a sorozatra pontosan így volt szükség. Azért is írjuk ezeket, mert kaszája olyan űrt hagy a sorozatvilágban, amit kevés sorozat fog tudni betölteni. 4. Rellik A történet: Mi teszi a sorozatgyilkost? Vagy a nyomozót, aki megpróbálja levadászni őt? Milyen dolgok játszanak közre, hogy az emberből gyilkos vagy rendőr lesz? A Rellik a feje tetejére állítja a hagyományos krimiket. Az elkövetőt elkapják, mielőtt a dráma elkezdene az időben visszafelé kibontakozni, egészen a kezdetekig, a bűntényt kiváltó okig, a gyilkos személyéig. A hajsza adja a gerincét a történetnek, melyben Markham nyomozó megszállottan keresi a gyilkost. Az első évadról: Működhet egy krimisorozat, ha visszafelé mesélik el azt? Íme a példa arra, hogy igen. Ám a Rellik (visszafelé olvasva Killer) nem pusztán egyedi megvalósításából adódóan lett az év egyik kedvence. A csavaros történet, az epizódról epizódra mélyülő karkaterek és a fullasztó hangulat pont olyan krimit eredményez, melyre már régóta vártunk. Sőt, talán azt is elmondhatjuk, hogy ilyen pofásan összerakott nyomozós sorozatot a True Detective első évada óta nem láttunk. 3. Fargo A történet: A sorozat, amelyet a Cohen fivérek Fargo című filmje inspirált, egy valóságos bűntényt mesél el új szereplőkkel. Mindezt a szokásos fekete humorral és a hamisítatlan minnesotai életérzéssel, amelyek a filmet igazi klasszikussá tették. A harmadik évadról: Az antológiasorozat egy zseniálisan összerakott harmadik évaddal búcsúzott a nézőktől idén. A Fargo kreatív megoldások komplex és groteszk egyvelege, és úgy gondoljuk, ez adta a legfőbb báját. A sorozat előző évadai magasra tették a lécet, amit valljuk be, nem volt könnyű feladat megugrani. A készítők mégis sikerrel jártak. Egy elgondolkodtató szezonon vagyunk túl, amiben a színészek mindenkit lemostak a vászonról: Ewan McGregor, Carrie Coon és Mary Elizabeth Winstead reméljük hamarosan Emmy-díjjal gazdagodik, és ne feledkezzünk meg David Thewlis-ről sem, aki a tévétörténelem egyik legjobb főgonoszát keltette életre. 2. Kártyavár (House of Cards) A történet: Napjaink Washington D.C.-jében járunk, amelyben a történet főszereplője Frank Underwood Dél-Karolina ötödik választókerületének demokrata képviselője és a párt frakcióvezetője nem kapja meg 2013-ban a hőn áhított külügyminiszteri kinevezést. Feleségével Claire Underwooddal karöltve, saját erőből próbálnak nagyobb hatalomra törni. A sorozat fő témái a kegyetlen pragmatizmus, a manipuláció és a hatalom. Az ötödik évadról: Nehéz a sorozatról, és annak idei évadról úgy beszélni, hogy ne jusson eszünkbe az annak főszereplője körül kiágyazódott botrány. Szigorúan a produkcióra koncentrálva viszont azt kell hogy mondjuk, a House of Cards idén is megérdemelten került dobogónk második fokára. Az amerikai elnökválasztások mellett a készítők idén is nagy hangsúlyt fektettek az elnöki házaspár csöppet sem egyszerű kapcsolatának bemutatására. Egy roppant izgalmas, csavarokban gazdag évadot tudhatunk magunk mögött. 1. A hátrahagyottak (The Leftovers) A történet: Váratlanul ás rejtélyes körülmények között több mint száz embernek veszik nyoma New York egyik külvárosában, Mapletonban. Az emberek a rendőrfőnök Kevin Garcey vezetésével megpróbálják újrakezdeni az életüket, miközben igyekeznek magyarázatot keresni a történtekre. Egyesek szerint a bibliai végítéletről van szó, mások természetfeletti jelenséggel kapcsolják össze az eseményeket. Egy biztos, már semmi nem lesz olyan, mint régen. A harmadik évadról: A hátrahagyottaknál tökéletesebb drámát aligha lehetne találni a tévében, és csak reménykedhetünk abban, hogy valaha, akár ennek a színvonalnak egy részét meg tudja ütni más sorozat. Damon Lindelof egy szívhez szóló, nagyon emberi történetet tárt a nézők szeme elé életről, halálról, de leginkább a gyászról és a veszteségek feldolgozásáról. Mindez az idei, lezáró évadban csúcsosodott ki igazán. A Leftovers talán már nem is csak egy sorozat, hanem egy nagybetűs élmény, amit mindenkinek meg kéne élnie. +1 American Vandal A történet: Az American Vandal az elmúlt időszak dokusorozatainak szerkezetére építkezik, azok stílusában prezentálnak egy bagatellnek tűnő eset szatirikus hangnemben. A csavar az egészben, hogy a bűncselekmény mégsem annyira bagatell, a sorozat nem annyira komédia, a rejtély faktor pedig abszolút kiemelt szerepet kap. Nyomozónk célja az, hogy utánajárjon, hogy jogosan rúgták-e ki az iskola egyik kőostoba, fő rosszfiúját, miután őt gyanúsították meg azzal, hogy összesen 27 hímvesszőt pingált a tanári kar 27 tagjának gépjárművére, ezzel 100 ezer dolláros kárt okozva. Az első évadról: Őszintén megvallva, félve és kétkedve vágtunk bele a Netflix 8 részes, ál-dokumentalista sorozatába a finoman szólva “érdekes” koncepciója miatt. De hogy kakukktojás lenne idei toplistánkban? Ha csak a témáját nézzük, egészen biztosan. Más részről viszont ilyen egyedi audiovizuális élménnyel már évek óta nem találkoztunk sorozatfronton. Amikor már azt hitted, mindent láttál, jön az American Vandal, ami lényegében egy “true crime” széria, ám gyilkosság helyett itt festékszóróval fújt falloszok adják a vezérvonalat. Mégcsak nem is vígjáték, mégis működik. Na ezt csinálja utánuk valaki.
0 Comments
Leave a Reply. |
Erről a blogról...
Mint ahogy azt ránézésre meg lehet állapítani, blogunk elsősorban sorozat és filmkritikákkal foglalkozik. Minden előfordulhat ami aktuális vagy akár klasszikus, a mű akkor is szókimondóan és nyersen lesz elemezve, rávilágítva a jó és rossz tulajdonságaira... |